3Jokes . com

Funny Jokes, Funny Pictures

tmplt

خبرنامه

   RSS Feed  کانال تلگرام
   RSS Feed  فبسیوک
   RSS Feed  عضویت در خبرخوان
   RSS Feed  خبرنامه با ایمیل
   RSS Feed  راهنمایی




ارسال مطلب

جوک، اس ام اس و مطالب جالب خود را برای ما بفرستید.

فرستادن مطلب (کلیک کنید)

شماره ارسال SMS از طریق موبایل: 0935-6243988


تبادل لینک


Friday, April 12, 2013

احادیثی از حضرت فاطمه(س)

کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ، بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد.
بحار الانوار، ج 70، ص 249

پاداش خوش رویی در برابر مؤمن بهشت است، و خوش رویی با دشمن ستیزه جو، انسان را از عذاب آتش باز می دارد.
بحار الانوار، ج 75، ص 401

ما اهل بیت رسول خدا، وسیله ارتباط خدا با مخلوقات و برگزیدگان خداییم، ما جایگاه پاک خدا و دلیل های روشن او و وارثان پیامبران الهی می باشیم.
شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 16، ص 211

همانا خوشبخت حقیقی کسی است که علی (ع) را دوست بدارد.
مجمع الزوائد علامه هیثمی، ج 9، ص 132

حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) فرمود: وقتی آیه 63سوره نور نازل شد که: "ای مسلمانان، رسول خدا را آن گونه که همدیگر را می خوانید، صدا نکنید." ترسیدم که رسول خدا را با لفظ "ای پدر" بخوانم، من هم مانند دیگران پدر را با نام "یا رسول الله" صدا زدم. دو سه بار که پدر را با این نام خواندم، رو به من کرده فرمودند: ای فاطمه! این آیه درباره تو و خانواده تو و نسل تو نازل نشده است، فاطمه جان، تو از منی و من از تو، همانا این آیه برای ادب کردن آدم های خشن و درشت خوهای قریش، انسان های خودخواه و متکبر، نازل شده است. دخترم تو با جمله "پدر جان" خطاب کن که مایه حیات قلب من است و خداوند را خوشنود می کند.
بحار الانوار، ج 43، ص 33

مردی نابینا از حضرت فاطمه (علیها السلام) اذن خواست که داخل خانه شود. فاطمه (علیها السلام) خود را از او مستور کرد. پیغمبر خدا (ص) به فاطمه فرمود: به چه سبب خود را مستور کردی و حال این که این مرد نابینا تو را نمی بیند. حضرت زهرا (علیها السلام) پاسخ داد، "اگر او مرا نمی بیند، من او را می نگرم، و اگر چه او نمی بیند، اما بوی زن را استشمام می کند". رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: "شهادت می دهم که تو پاره تن منی".
بحار الانوار، ج 43، ص 91

- خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد، و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی.
- خدای تعالی زکات را مایه پاکی جان و فزونی روزی، و روزه را برای پابرجایی اخلاص قرار داد.
- خدای تعالی حج را موجب استحکام دیانت، و عدالت را مایه وحدت و هماهنگی دلها قرار داد.
- خداوند جهاد را موجب عزت و هیبت اسلام، و صبر را وسیله استحقاق و شایستگی پاداش حق تعالی قرار داد. خداوند امر به معروف را جهت اصلاح جامعه واجب فرمود.
- خدای تعالی نیکی به پدر و مادر را واجب فرمود تا از خشم او در امان بمانند، و دستگیری از خویشان را موجب افزایش عمر و سبب فزونی جمعیت و قدرت قرار داد.
- خدای تعالی قصاص را وسیله حفظ جان ها و وفای به نذر را برای رسیدن به مغفرت و آمرزش قرار داد.
- خدای تعالی مراعات کامل وزن و پیمانه را برای جلوگیری از کم فروشی، و نهی از شراب خواری را برای پرهیز از پلیدی تشریع نموده است.
- خدای تعالی پرهیز از افترا و دشنام را برای دور شدن از لعنت واجب فرمود و دزدی را منع کرد تا راه عفت پویند.
- خداوند شرک را حرام فرمود تا به اخلاص طریق بندگی و یکتاپرستی جویند، "پس چنان که باید، ترس از خدا را پیشه گیرید و جز مسلمان نمیرید" و آن چه فرموده است به جا آرید و خود را از آنچه نهی کرده باز دارید که "تنها دانایان از خدا می ترسند."
احتجاج طبرسی، ج 1، ص 258

حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) در جواب سلمان که برای فقیری تقاضای کمک داشت فرمود: "ای سلمان! سوگند به خداوندی که حضرت محمد (ص) را به پیامبری برگزید، سه روز است که غذا نخورده ایم و فرزندانم حسن و حسین (علیهما السلام) از شدت گرسنگی بی قراری می کردند و خسته و مانده به خواب رفته اند. اما من نیکی و نیکوکاری را که درب منزل مرا کوبیده است، رد نمی کنم".
بحار الانوار، ج 43، ص 72

پروردگارا! بزرگا! به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه های حسن و حسین در فراق من، از تو می خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان مرا ببخشایی.
ذخائر العقبی، ص 53 ؛ کوکب الدری، ج 1، ص 196

امام حسن مجتبی (ع) فرمود: مادرم فاطمه (علیها السلام) را دیدم که شب جمعه تا صبح مشغول عبادت و رکوع و سجود بود، و شنیدم که برای مؤمنین دعا می کرد و اسامی آنان را ذکر می نمود و برای آنان بسیار دعا می کرد ولی برای خودش دعا نکرد، پس به او عرض کردم: مادر، چرا همان طور که برای دیگران دعا کردی برای خودت دعا نکردی؟ فرمودند: "پسرم، اول همسایه و سپس خود و اهل خانه".
بحار الانوار، ج 43، ص 81

حضرت زهرا (علیها السلام) در رابطه با دعای روز جمعه از رسول گرامی اسلام نقل فرمودند که: در روز جمعه ساعتی است که هر خواسته خیر و نیکویی در آن ساعت به اجابت می رسد. پرسیدم: یا رسول الله کدام ساعت است؟ فرمودند: آن گاه که نصف خورشید در افق پنهان شود.
کنز العمال، ج 7، ص 766

بهترین شما کسانی هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.
دلایل الامامه طبری، ص 7

اگر روزه، زبان و گوش و چشم و دست و پای روزه دار را از ارتکاب اعمال ناپسند حفظ نکند، روزه را می خواهد چه کند؟ (و به چه دردش می خورد؟).
مستدرک الوسایل، ج 7، ص 366

آن چه برای زنان نیکوست این است که (بدون ضرورت) مردان نامحرم را نبینند، و نامحرمان نیز آنها را ننگرند.
بحار الانوار، ج 37، ص69

ای رسول خدا، سلمان از سادگی لباس من تعجب نمود، سوگند به خدایی که تو را مبعوث فرمود، مدت پنج سال است فرش خانه ما پوست گوسفندی است که روزها بر روی آن شترمان علف می خورد و شب ها بر روی آن می خوابیم، و بالش ما چرمی است که از لیف خرما پر شده است.
بحار الانوار، ج 8، ص 303

آن لحظه ای که زن در خانه خود می ماند، (و به امور زندگی و تربیت فرزند می پردازد) به خدا نزدیک تر است.
بحار الانوار، ج 43، ص 92

به او گفته شد: ای دختر رسول خدا، دست هایت زخم شده است، خود را به زحمت میانداز، در کنار شما خدمتکار منزلتان فضه ایستاده است، کار منزل را به او واگذار! حضرت زهرا (علیها السلام) پاسخ داد: "رسول خدا (ص) به من سفارش فرمود که کارهای خانه را با فضه تقسیم کنم، یک روز او کار کند و روز دیگر من، دیروز نوبت او بود و امروز نوبت من است".
الخرائج و الجرائح لقطب الدین راوندی، ص 530

حضرت علی و فاطمه (علیهما السلام) در تقسیم وظایف زندگی زناشویی از رسول خدا (ص) راهنمایی خواستند. فرمودند: کارهای داخل منزل را فاطمه (علیها السلام) و کارهای بیرون منزل را علی (ع) انجام دهد. پس حضرت زهرا (علیها السلام) با خوشحالی فرمود: "جز خدا کسی نمی داند که از این تقسیم کار تا چه اندازه خوشحال شدم، زیرا رسول خدا مرا از انجام کارهایی که مربوط به مردان است بازداشت".
بحار الانوار، ج 43، ص 81

حضرت زهرا (علیها السلام) در لحظه های واپسین زندگی، پس از وضو گرفتن به اسماء بنت عمیس فرمود: "ای اسماء! عطر مرا همان عطری که همیشه می زنم، و پیراهنی را که همیشه در آن نماز می گزارم بیاور و بر بالینم بنشین، هرگاه وقت نماز شد مرا از خواب بیدار کن، اگر بیدار شدم که نماز می گزارم، و اگر بیدار نشدم کسی را به دنبال علی (ع) بفرست".
کشف الغمه، ج 2، ص 122

حضرت فاطمه (علیها السلام) به زن مؤمنه ای که در یک بحث دینی و عقیدتی بر زنی فاسد و از دشمنان اهل بیت، غلبه کرده و بسیار خوشحال شده بود، فرمود: "همانا شادی فرشتگان در غلبه تو بر آن زن معاند، بیش از شادی توست، و اندوه و نگرانی شیطان و دوستان شیطان در این شکست، بیشتر و شدیدتر از آن زن شکست خورده است".
بحار الانوار، ج 2، ص 8

آن گاه که در روز قیامت برانگیخته شوم، از گناهکاران امت پیامبر (ص) شفاعت خواهم کرد.
احقاق الحق، ج 10، ص 367.

اگر به آن چه به شما امر می کنیم عمل می کنی و از آن چه شما را بر حذر می داریم دوری می کنی، از شیعیان ما می باشی، و الا هرگز.
بحار الانوار، ج 68، 155

شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشتند، و همه دوستان ما و دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما و کسی که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده، در صورتی که از اوامر ما سرپیچی کنند و نواهی و موارد پرهیز را محترم نشمرند، از شیعیان واقعی ما نخواهند بود، با این حال جایگاهشان در بهشت خواهد بود، ولی بعد از پاک شدن از گناهان به وسیله بلاها و مصیبت ها در دنیا، یا تحمل مشکلات و شدائد روز قیامت و یا قرار گرفتن اندک زمانی در طبقات بالای جهنم و چشیدن عذاب، تا این که ما به خاطر دوستی شان با ما نجاتشان داده و آنان را به پیشگاه خودمان انتقال خواهیم داد.
بحار الانوار، ج 68، ص 155

یکی از زنان مدینه خدمت زهرا (علیها السلام) رسید و گفت: مادر پیری دارم که در مسایل نماز سؤالاتی دارد و مرا فرستاده است تا مسایل شرعی نماز را از شما بپرسم. حضرت زهرا فرمود: بپرس. و آنگاه مسایل فراوانی مطرح کرد و پاسخ شنید. در ادامه پرسش ها آن زن خجالت کشید و گفت: ای دختر رسول خدا بیش از این نباید شما را به زحمت اندازم. حضرت فاطمه (علیها السلام) فرمودند: "باز هم بیا و آن چه سؤال داری بپرس، آیا اگر کسی را روزی اجیر نمایند که بار سنگینی را به بام بالا ببرد و در مقابل صد هزار دینار طلا مزد بگیرد، چنین کاری برای او دشوار است؟" گفت: خیر. حضرت ادامه دادند: "من هر مسأله ای را که پاسخ می دهم، بیش از فاصله بین زمین و عرش گوهر و لؤلؤ پاداش می گیرم، پس سزاوارتر است که بر من سنگین نیاید."
بحار الانوار، ج 2، ص 3

Labels:



لطفا برای حمایت از ما از محصولات فروشگاه دیدن کنید:

Copyright by www.3Jokes.com